کلمات کلیدی، ابزاری برای فهمیدن قصد مصرف‌کننده

بهترین کلمات کلیدی برای جستجوگرها

خوب است بدانید هیچ کلمه کلیدی «بهترینی» برای جستجوگرهایی مثل گوگل وجود ندارد‌. کلماتی که توسط مخاطبان شما بسیار جستجو‌ می‌ شوند، دقیقا همان بهترین کیوردها هستند. با در نظر گرفتن این موضوع‌، می‌ توانید یک استراتژی طراحی کنید که کمک می‌ کند صفحات سایت خود را در رتبه ‌های بهتری قرار داده و میزان بازدیدتان را افزایش دهید.

بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی ‌سئوی شما به مرتبط بودن‌، آتوریتی و volume آن بستگی دارد. شما‌ می ‌خواهید کلمات کلیدی ‌ای که بسیار جستجو می‌ شوند را پیدا کنید تا بتوانید رقابت ‌تان را بر این اساس پیش ببرید.

برای این کار باید سعی کنید محتوای شما کامل‌تر و معتبرتر از محتوای ۳ لینک اول گوگل روی آن کلمه کلیدی خاص باشد. این کار به شما کمک می ‌کند تا جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید.

لازم است هر چند ماه یک بار این کلمات کلیدی را دوباره ارزیابی کنید (هر سه ماه یک بار می‌ تواند زمان خیلی مناسبی باشد، اما برخی مشاغل دوست دارند این کار را در بازه‌ های کمتر یا بیشتری انجام دهند).

با کسب اعتبار بیشتر درSERP‌، خواهید فهمید که‌ می ‌توانید کلمات کلیدی بیشتر و مفیدتری را به لیست خود اضافه کنید تا جایگاه شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، تثبیت شود.

Keyword research  یا جستجوی کلمات کلیدی، یکی از وظایف اصلی مارکترهای سئو است اما براساس مطالعاتی که انجام شده، بیشتر افراد از این بخش به راحتی می‌گذرند و توجه لازم را به آن ندارند. جستجوی کلمات کلیدی به عنوان یکی از سه کار سختی که یک متخصص سئو باید انجام دهد، شناخته شده است. (لینک ‌سازی و تولید محتوا در رتبه اول و دوم قرار دارند). به همین خاطر طبیعی است که بسیاری از وب سایت‌ ها، بدون انجام تحقیقات مناسب و بررسی‌ های دقیق بر روی کلمات کلیدی، استراتژی محتوای خود را تدوین کنند.

بیش از دو دهه است که گوگل و سایر موتورهای جستجو سعی در پی‌ بردن به قصد مصرف‎ کننده دارند. نقطه ورود برای یک کمپین بازاریابی، جستجوی لیست کلمات کلیدی است. با این حال، کلمات کلیدی – چه گفتاری و چه تایپ ‎شده – نشان ‎دهنده نوک کوه یخ در درک خواسته ‎های کاربر است.

در حقیقت هیچ راهی برای اندازه ‌گیری یا شناسایی واضح هدف کاربر وجود ندارد اما گوگل با فناوری ‌ها و الگوریتم های متعددی مانندGoogle Hummingbird (مرغ مگس‎ خوار) که در سال 2013 عرضه شد درک خود را در پی ‎‎بردن به خواسته‌ های کاربر بسیار بهبود بخشید، در واقع الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی کلمات را بررسی می‌ کند و مترادف آن‌ ها را تا حد زیادی می ‌شناسد. مگس خوار در حالی که نزدیک‌ترین نتایج را به کاربر نشان می ‌دهد، صفحاتی را هم که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌ اند و محتوای درست و حسابی ندارند جریمه می‌کند.

سال2013 در Wired مقاله ای با عنوان «گوگل اکنون در حال تحقیق و بررسی عبارات جستجو و پردازش مقصود نهایی آن است.» منتشر شد و همچنین  در ژانویه 2020، Statista گزارش داد تقریبا 40 درصد از جست‌وجوهای ایالات متحده شامل چهار عبارت یا بیشتر است.

پرسیدن سوال از موتور جستجو، آغاز یک سفر اکتشافی است که کاربر را به وبسایت هایی می‏برد تا اینکه در نهایت آنچه را می ‏خواهد (یا نه) پیدا کند. کلمات کلیدی، قصد نهایی کاربر را مشخص می کند اما فقط نگاهی اجمالی به سفر مشتری ارائه می‌دهد و افکار کاربر را بدون نشان‏ دادن «چرا» آنچه در جستجوی آن هستند، دسته ‌بندی و برچسب گذاری می‌ کند.

هنگامی که کاربر روی یک نتیجه جستجو کلیک می ‏کند، سرچ کاربر از دیدگاه موتور جستجو به پایان می‎ رسد.

به لطف پیشرفت در پردازش زبان طبیعی (NLP)، یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI)، کسب‌ و کارها به درک عمیق ‌تری از آنچه مصرف ‌کنندگان در کل سفر خرید می ‌خواهند می ‌رسند؛ چت‎بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که با مشتریان «صحبت می‌ کنند» می ‌توانند داده ‌های هدف مشتری را جمع ‌آوری کنند و مکالمه را فراتر از یک جستجوی کلیدواژه اولیه ببرند. آن‌ ها به کسب ‌و کارها این امکان را می‌ دهند که از داده‌های مشتری هدف را به‌ سرعت و در مقیاس شخصی‌ سازی شده، یک به یک در چت مستقیم استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

محتوای ایجادشده با مشارکت Spectrm

کاربران آنلاین

طبق گزارش Hootsuite’s Digital In 2020، 60 درصد از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند و از آن استفاده می کنند، این گزارش نشان می ‌دهد در سراسر جهان، کاربران به‌طور متوسط ​​روزانه 6 ساعت و 43 دقیقه را آنلاین می‌گذرانند. (یعنی 40 درصد از زمان بیداری خود.)

در سال 2020 مصرف‏ کنندگان به طور متوسط ​​20 دقیقه در روز از پیام‎های تلفن همراه و چت استفاده می‎‏کردند و Business Insider پیش ‏بینی کرد که این میانگین تا سال 2021 به 24 دقیقه افزایش می ‏یابد. از جمله پیام رسان‌ هایی که کاربران بیشترین استفاده را از آن‌ ها دارند می ‌توان به فیسبوک و اینستاگرام اشاره کرد؛ ن دارنتد میتوتدنتانتاتناتالتلذفثشهختدثش

کسب‏ و ‏کارها این پتانسیل را دارند که با استفاده از این پیام ‎رسان‎ ها با بیش از دو میلیارد نفر ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشند که  این سطح از تعامل به ریشه قصد مصرف‎ کننده می‏ رسد.

استفاده از مکالمات برای به دست آوردن نتایج

پلتفرم‌های بازاریابی از برنامه‌های پیام‌ رسان برای تعامل با مشتریان و تعیین هدف استفاده می ‌کنند. این فناوری، سطح بعدی چت‏بات است که از هوش مصنوعی برای ایجاد یک تبادل دوطرفه با هر مشتری بهره می‌ برد و در طول فرآیند خرید از آنها سوال می ‎پرسد همچنین می ‎تواند در کانال‎ های پیام‎ رسانی متعدد کار کند.

Spectrm نمونه ‌ای از یک پلتفرم بازاریابی مکالمه فراتر از رویکردهای ساده و عمومی برای هوش مصنوعی محاوره ‌ای است و با استفاده از NLP، مشتریان را در خریدشان راهنمایی می‌کند. هوش مصنوعی محاوره‎ای از NLP عمومی استفاده می‏ کند که می ‎تواند برای کارهای ساده مانند پیشنهادات خودکار و تطبیق کلیدواژه اصلی استفاده شود. NLP اختصاصی برای کسب و کار فردی آموزش داده شده است. رویکرد Spectrm به هوش مصنوعی محاوره ‌ای، NLP دامنه را با استفاده از شبکه‌ های متخاصم مولد ترکیب می‌کند؛ نوعی از یادگیری ماشینی که به شرکت‌ هایی که داده ‌های قصد مشتری کمی دارند یا اصلا داده نمی ‌شوند، امکان می ‌دهد تا به سرعت، مجموعه داده ‌های خود را برای آموزش الگوریتم تولید کنند.

چت‎‌ بات ‌های بازاریابی که از NLP اختصاصی دامنه استفاده می‌کنند، یاد می‌ گیرند مشتریان شما چگونه صحبت می ‌کنند. داده‌های مشتری هدف و اهداف، برای بهبود مستمر چت ‌بات استفاده می ‌شود که این در مورد درک نحوه تعامل طبیعی مشتریان‌ با برند و آموزش ربات‌ برای پاسخگویی به آن است تا نتایج ارزشمندی برای کسب و کار ایجاد کند.

پلتفرم‌هایی مانند Spectrm در چندین کانال پیام‌ رسانی کار می‌ کنند که در آن مصرف ‌کنندگان بیشتر وقت خود را در Facebook Messenger، Instagram Messaging، Google Business Messages و همچنین در سطح نمایش از طریق تبلیغات نمایشی با استفاده از AdLingo و Google DV360 صرف می‌ کنند.

مصرف ‎کنندگان، چت با مشاغل را دوست دارند و در حال حاضر در چرخه خرید با استفاده از مکالمات یک‎به‎یک که داده ‎های هدف بسیار عمیق‎‏تری را نسبت به جستجوی ساده کلمه کلیدی ارائه می‎دهند، حرکت می ‌کنند.

آمار زیر را در نظر بگیرید:

*75 درصد از مصرف‌ کنندگان ترجیح می‌ دهند در کانال ‌های پیام ‌رسان خصوصی با برندها در ارتباط باشند تا کانال‌ های سنتی

*65 درصد از مردم، بیشتر از کسب ‏و ‎کاری خرید می ‏کنند که می ‏توانند از طریق چت به آن دسترسی پیدا کنند.

داده ‏های مکالمه = کمپین های هدفمند بیشتر

از داده‏های مکالمه می‏ توان برای ایجاد کمپین‏ های بازاریابی استفاده کرد که هدفمندتر از کمپین ‏های جستجو و نمایش سنتی هستند. آنها به کسب ‌و کارها امکان می ‌دهند پیام‌ های هدفمند را در مراحل خرید مشتری طراحی کنند و یاد بگیرند مشتریان چه چیزی نیاز دارند.

داده‌ های مکالمه همچنین به کسب ‌و کارها این امکان را می ‌دهد با استفاده از پاسخ‌هایی که افراد در چت ارائه می ‌دهند، نمایه‌ های مشتری ایجاد کنند.  همچنین شخصی ‎سازی و تقسیم ‏بندی براساس جزئیات و ویژگی داده‎ های مکالمه آسان‎تر می ‏شود و از این اطلاعات می ‏توان برای شخصی‏ سازی پیام‏های بازاریابی در سطح یک به یک به طور مستقیم در چت استفاده کرد که قطعا هیچ یک از اینها بدون پلتفرم مناسب امکان‎پذیر نیست.

عواملی که باید هنگام ارزیابی یک پلتفرم بازاریابی در سطح سازمانی به شدت در نظر گرفته شوند عبارتند از:

*راه ‎اندازی آسان برای پیاده ‏سازی، بدون کدگذاری

*سفارشی ‏سازی برای شرکت و نیازهای مشتری

*ادغام آسان با فناوری

*اجرای بالاترین استانداردهای حفظ حریم خصوصی (GDPR، CCPA و سایر موارد)

*اتصال به فید محصول (برای وب‏سایت ‎های تجارت الکترونیک) و توانایی ارائه توصیه‏ ها/ محتوای محصول در زمان واقعی براساس ورودی کاربر

*مدیریت انعطاف ‏پذیر با قابلیت تنظیم نقش‏های دسترسی کاربر

ابزارهایی مانند Spectrm در قلب اتوماسیون بازاریابی قرار دارند و شرکت‎ها را قادر می ‎سازند تا مشتریان جدیدی را در مقیاس عمده به دست آورند. شرکت‏ها با یک پلتفرم بازاریابی محاوره ‏ای قوی، می ‌توانند چت‎بات‎هایی بسازند که مشتریان را در وب‏سایت‎ها، برنامه‌ها و پلتفرم‎های اجتماعی که در آن افراد وقت خود را می‌گذرانند، درگیر کنند.

ابزارهای هوش محاوره ‎ای، درست مانند موتورهای جستجو به طور موثر از زبان برای رسیدن به قلب هدف مصرف‎ کننده استفاده می‏ کنند. آنها فراتر از کلمات کلیدی می ‎روند تا نتایج تحلیل داده را قابل اجرا کنند و از تجزیه و تحلیل چت‎‎ بات برای بهینه ‏سازی قیف ‏های فروش و تقسیم ‏بندی مشتریان استفاده می ‎کنند.

دستیابی به مخاطب مناسب هر روز سخت‌تر می‌ شود. مصرف‎ کنندگان کنجکاوتر، متوقع ‌تر و بی‏حوصله ‏تر از همیشه هستند. آنها انتظار دارند تجربیات دیجیتالی خود را شخصی، فوری و بی ‎دردسر کنند و چت ‌بات‌ها به برندها این امکان را می‌ دهند تا شخصا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و از همان ابتدا تجربیات بی ‌نظیر مشتری را ارائه دهند.

منبع: searchenginewatch

 

زندگی را نو کن

    کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به وب کوک می باشد.